elev
    Hej!

    Har hört att man har lagt till en till delkurs för SAS grund det vill säga delkurs 4, finns delkurs 1 kvar eller börjar man på delkurs 2 direkt?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Amina,

    SKOLFS 2016:78

    Utkom från trycket den 27 december 2016
    Föreskrifter
    om ändring i Skolverkets föreskrifter
    (SKOLFS 2012:18) om kursplaner för kommunal vuxenutbildning på grundläggande nivå;

    beslutade den 14 december 2016.

       Med stöd av 2 kap. 11 § förordningen (2011:1108) om vuxenutbildning föreskriver Skolverket att bilagan till Skolverkets föreskrifter (SKOLFS 2012:18) om kursplaner för kommunal vuxenutbildning på grundläggande nivå ska ha följande lydelse.

    ____________________

       Dessa föreskrifter träder i kraft den 1 januari 2017.

    ************
    Det är väldigt "nytt" ännu... - info finns på Skolverkets hemsida- här >>

    Hur de föreskrifter om ändringar ska toIkas och tillämpas är det en fråga mellan lärare i svenska som andraspråk och SkoIverket. Ytterst är det rektor som ansvarar för att rätt toIkning och tiIIämpning används av Iärare och annan skoIpersonaI.

    Vänligen

    Liselotte SYV

    Liselotte