Simon
    Kan jag läsa matematik 3c på komvux om jag tidigare läste matematik 2b på gymnasiet? Eller måste man ha läst 2c för att kunna läsa 3c?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Simon,

    man får läsa matematik 3c med godkänt betyg i matematik 2b eller 2a.
    c-spår är lite mer inriktad på Naturvetenskap, medan b-spår inom matte på gymnasienivå i Sverige idag, är mer inriktad på Ekonomi.
    Men, formellt sett, går det bra att med godkänt betyg i vilken kurs som helst på nivå 2, läsa sedan vilken kurs som helst på nivå 3.
    Vill man repetera eller bedriva självstudier i matte - rekommenderar vi www.matteboken.se
    Vänligen
    ANNA