Leili
    Hej!

    Jag vill börja studera till antigen barnskötare inom förskola eller kock till förskola.

    Jag undrar om ni vet hur marknaden ligger för dessa två yrken inom 1-2 år?
    Alltså vilken är bäst att söka till om man vi få ett jobb direkt?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Jag skulle säga - barnskötare ”ligger bättre till” än kock, om man vill jobba just på en förskola; detta för att många förskolor får mat levererat från centrala kök och ej har någon kock på förskolan, utan kocken jobbar ofta i ett storkök.

    Studie- och yrkesvägledare