M
    Hej!

    Jag tänkte söka till högskolan efter jag avslutat gymnasiet och undrar hur jag ska gå tillväga då utbildningen har högre antagningspoäng än vad jag räknat med? Finns det något hopp då, eller ska jag försöka hitta något annat jag är intresserad av?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej M,
    gör högskoleprovet - så många ggr du hinner!
    Försök få så bra kunskaper och så höga betyg i alla kurser, i vilka du ännu inte fick betyg.
    Men kika också gärna på andra yrken och andra utbildningar också!

    Länktips - https://www.framtid.se - info om tusentals yrken.

    Hälsningar
    Mikael SYV