Olivia
    Har gått spanska 7,8 och nyss påbörjat nian och ska välja gymnasium till januari. Jag har godkänt i spanska men har jättesvårt för språket och känner inte att jag hängt med alls under högstadiet. Vill gå samhälls men vill verkligen inte ha spanska, vad ska jag göra? Kan man välja nytt språk eller få börja om från början? För än så länge har jag godkänt men tror ej jag är nog bra för att få godkänt i gymnasiet

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    På samhällsvetenskapsprogrammet  är två kurser Moderna språk - obligatoriska, men det går att i stället läsa två kurser inom ämnet Modersmål. Det går dock inte om ditt modersmål är svenska.

     Du kan också välja läsa ett nytt språk: Franska 1&2 eller Tyska 1&2 eller Franska 1 och Tyska 1.

    •
    Studie- och yrkesvägledare