Tareek
    Hej!
    Jag gick på gymnasiet men hoppade av för att jag trivdes inte med vård och omsorg.
    Jag vill jobba med djur men vilken väg ska jag ta?
    Jag hittade den här utbildning : http://www.naturbruk.nu/vuxenutbildning/yrkesvux/djursjukvard/

    får man jobba efter den här utbildning direkt även om man har ej gymnasieslutbtyg?

    Jag känner mig förvirrad och behöver er hjälp.
    • Mikael : Sök den utb., som du länkar till i din fråga. Du förlorar inget på att söka alla möjliga utbildningar. Det går alltid sedan lämna Återbud, meddela att du ej vilk ha erbjuden plats. Men söker du inte, får du inget erbjudande om plats. Därför är mitt råd - gör ansökan!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, vad vi vet om den utbildningen, som du hittade är:

    Efter avslutad utbildning får man betyg i  gymnasiekurserna:

    •  Djurens biologi, 100 p
    •  Djur specialisering, 100 p
    •  Djurvård inom djurens hälso- och sjukvård 1, 100 p
    •  Djurvård inom djurens hälso- och sjukvård 2, 200 p

    Många av f d elever har efter avslutad utbildning fått arbete på djurkliniker runt om i Sverige. Där jobbar de ofta med kundmottagning samt i det dagliga arbetet med djuren på kliniken.

    Efter utbildningen är man förberedd för att ta anställning på djurklinik eller djursjukhus. Antagningen sker till Naturbruksskolan Uddetorp och du som studerande kan komma att ha undervisning vid båda våra naturbruksskolor Uddetorp och Sötåsen.