Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Magnus,

    man kan ha några F betyg, nämnare bestämt i max 250 poäng (men inte i vilka kurser som helst) och ändå uppfylla kraven och kunna få Examensbevis. Reglerna kring examensbevis förklaras på gymnasieguiden.se/informeras/vad-kraevs-foer-att-uppna-gymnasieexamen - så du får gärna läsa där.

    Om en elev gör sitt bästa i vaje kurs hen läser, kan inte hen göra mer än så.

    Men blir det så att eleven ej uppnår kraven och får Studiebevis, går det att efter gymnasiet komplettera på komvux och försöka få ut examensbevis från komvux.

    Vänligen
    Julia