Filip

    Hej, jag har hamnat på en reservplats 2 till Ämneslärarprogrammet på GIH. Min fråga är om det måste vara någon från min urvalsgrupp som tackar nej för att jag ska komma in eller spelar detta ingen roll dvs. kan någon från en annan urvalsgrupp tacka nej och påverka min reservplats? 24 studenter har blivit antagna i urval 1, hur stora är mina chanser att komma in?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Filip,

    som reserv nr.2 har du stor chans att komma in.

    Men detaljerna kring hur antagning av reserver till högskoleutbildningar hanteras får du veta av Antagning.se - detta för att du skulle få 100% rätt svar. Det finns mycket information på www.antagning.se men du kan också ringa 0771-550 720 tel.tid kl.9-16 på vardagar.