melis
    Hade även en till fråga! Hur stor är chansen att komma in på läkarprogrammet via BII dvs att man gör prövningar. Om jag höjer mig till 22.3 och antagningspoängen för att komma in blir 22.3, har jag en väldigt stor chans då? eller beror det på mitt snitt i BIEX och HP också?
    MVH m

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Melis!

    Om ditt meritvärde i kompletteringsgruppen BII räcker för att komma in, spelar det inte någon roll vad du har för betyg som du hade innan du kompletterade. I varje urvalsgruppen söker man "för sig", dvs separat.

    Mvh

    Julia Syv