Mikael SYV på FrågaSYV

    Läs gärna på https://www.antagning.se/sv/Ta-reda-pa-mer-/Platsfordelning-och-urval/Betygsurval/

    men du kan inte göra mycket mer än hoppas och hålla tummarna! Som reservplacerad är du beroende av vad de Antagna väljer att göra. Om alla antagna svarar att de vill ha sina platser, kan ingen från reserv komma in. Om någon av de antagna svarar att hen inte vill ha sin plats, kommer reserv 1 få frågan om hen vill komma in?

    Din situation är inte hopplös, men det går inte att lova att du kommer in. Men vi hoppas och håller tummarna!