Linda
    Hej, jag förstår inte hur detta fungerar. till högskoleantagningen blev jag reserv nr 5 på den jag vill gå på (min första) och jag blev reserv 16 på min andra och antagen på min tredje (det är alla program 180hp). kan klicka in att jag vill behålla alla mina platser eller får jag bara behålla en fram tills andra antagningsbeskedet. Tänker att om jag klickar in ja på en men nej på alla dra och sen inte kommer in på den har jag ingen plats alls. Hur ska jag göra för att hålla så många alternativ som möjligt öppna? Jag skulle vilja helst av allt behålla min fösta reserv och den jag blev antagen till men om jag kommer in vill jag helst gå på den jag är på reserv på!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Linda, det är Antagning.se som administrerar antagning till de svenska högskoleutbildningar; därför ska man följa de instruktioner som finns på www.antagning.se och vid oklarheter - kontakta i första hand personal på just Antagning.se - du kan t.ex ringa till dem - tel.nr 0771-550720 kl.9-16 på vardagar.
    Vad jag eller någon annan än personal på Antagning.se svarar dig på din fråga - kommer inte spela någon roll om det sedan blir fel. Det är ditt ansvar att läsa och förstå den info som finns på www.antagning.se
    Om jag t.ex redovisar för hur jag tolkar deras info och det sedan blir fel, vad ska vi göra? Antagning.se kommer inte ändra sitt beslut pga du hänvisar till att du fick fel info från någon annan än de själva. Alltså den info du får från Antagning.se kan du hänvisa till om du sedan vill få dem att ändra sitt beslut. Men de kommer inte lyssna på förklaringen att någon annan än de själva rådde dig göra "si" eller "så".

    Därför måste jag svara att du får läsa info på www.antagning.se, tolka den info enligt din bästa förmåga och om du är osäker - kontakta Antagning.se och be dem svara dig.

    Vänligen

    Julia