Isabelle
    Hej! Jag läser just nu en examen inom kommunikation och PR, andra året. Jag är intresserad av att göra en dubbelkandidat och få en till examen inom ett annat ämne. Intressanta kandidater är ledarskap och organisation, ekonomi m.m. Hur gör jag detta smidigast/snabbast? Jag har inga problem med att studera två program samtidigt då mitt nuvarande program är väldigt lätt för mig och är ett program i lågt tempo. Hur vet jag vilka kurser jag ska plugga för att få examen inom ett visst ämne då många program i olika städer har olika kurser och upplägg? Tacksam för svar! Ställ ny fråga!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Isabelle!
    varje svenskt lärosäte har rätt att bestämma rätt mycket själva om sina examina, därför är det bäst att prata med Studievägledare på den institutionen där du vill få ut examen.
    mvh
    L.

    Liselotte