Milla SYV på FrågaSYV

    hej jessica, kika på >>yrke/psykolog
    i Sverige måste man få examen från pyskologprogrammet (fem års heltidsstudier på universitetet) för att kunna få psykologlegitimation; utan psykologexamen från psykologprogrammet kan man i Sverige inte få psykologlegitimation; och utan legitimation får man inte kalla sig för en psykolog eller arbeta som psykolog.
    Barnpsykolog blir den som är legitimerad psykolog genom "eget intresse" och självstudier; det är möjligt att efter psykologprogrammet kan finnas relevanta påbyggnadsutbildningar på högskolor/universitet; även en arbetsgivare kan ev erbjuda relevanta påbyggnadsutbildningar/fortbildningar.

    Vänligen
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare