Linnea
    Jag har försökt ta reda på exakt vilka kandidatprogram och masterprogram man ska gå för att utbilda sig till neurobiolog. Jag vet att kandidatprogrammet i biologi är en väg in, men just masterprogram med inriktning mot neurologi har jag endast hittat hos Stockholms universitet. Dock vet jag inte om deras utbildning faktiskt skulle ge den kompetens som behövs för att sedan jobba med neurobiologi.

    Så jag skulle vilja veta mer exakt vilka kandidat program och vilka masterprogram jag kan gå för att bli neurobiolog, samt på vilket universitet man kan gå dessa. Alternativt om jag kan få samma kompetens genom att komplettera ett program med extra kurser eller liknande?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Utbildningsutbud förändras. Det är inte alls säkert samma masterprogram kommer erbjudas om tre år; nya masterprogram kan komma till stånd.

    Kandidat i biologi är en bra grund men även läkarprogrammet kan leda till de jobben som du har intresse av.

    Studie- och yrkesvägledare