Hej Nancy,
    mitt råd blir att man läser noga vad som står om den kursen. Och man kan också kontakta de utbildningsansvariga och/eller studievägledare på den institutionen där kursen ges alt allmän/central studievägledning på det lärosäte där kursen ges.
    Jag tror det är den här kursen UTBILDNINGSLEDARSKAP, 15 hp. du menar. Om det är rätt kurs jag hittade, finns mer info om den på ibl.liu.se/student/pedius.

    Gissningsvis - borde det vara en passande kurs för dem som vill bli ledare inom utbildningsväsendet, däribland för skolledare/rektorer och biträdande rektorer.

    Vänligen
    ANNA