Elev
    Jag hamna i reserv till ett program och har fortfarande inte vetat om jag blivit antagen. Dessutom har min plats minskat alltså kommit längre fram i kön än innan och jag undrar om platsen kommer minska mer alltså om jag kan Hamna före. Jag tycker det är väldigt konstigt att jag hamnat ganska långt bak när jah har bra betyg alltså högsta betyg i allt

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Gjorde du ”sent omval”? I så fall ställdes du, förmodligen, sist i kön, oavsett hur höga betyg du har. Fråga syv kan inte svara på frågan om du kommer bli Antagen; vänta och se eller fråga på ditt gymnasieantagningskansli.

    Studie- och yrkesvägledare
    • Elev : Jag menar sist i reservplatsen. När man loggar in står det din reservplats och det är där som jag ligger långt bak. Förstår inte varför
    • Milla : Ditt antagningskansli gav dig den reservplats och det är därför ditt antagningskansli som borde kunna svara varför du fick just den reservplats - fråga ditt antagningskansli .