Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Elin,

    det finns inte reglerat hur många timmar elever får vara med på PRAO. Det som är vanligt är att man Kommer överens om vad som känns rimlingt för både eleven och handledaren på arbetsplatsen alternativt att eleven "följer sin handledare", dvs börjar och slutar samtidigt som handledaren börjar och slutar fast eleven tillåts ta flera och längre raster under dagen.

    Fördelelen med att "följa sin handledare" är att du kan få en riktig uppfattning om hur det är att arbeta på den här arbetsplatsen, hur långa dagarna är och hur det känns.

    Hälsningar

    Peter syv