Hej Wahid,

    du får göra prövningar i alla kommuner, i hela Sverige. Vilka kommuner har lärare som är behöriga att sätta betyg och där alla prövningstillfällena inte är upptagna redan - vet vi inte.
    Jag beklagar att vi inte kan hjälpa till att leta efter var man kan anmäla sig till en prövning. Situationen kan förändras mycket snabbt; det är lärarbrist också! tyvärr... även om man har anmält sig till prövning och läraren sen blir sjuk, då kan man ändå inte göra prövning. :( Jättetråkig situation.
    Det finns inte någon sammanställning, tyvärr, om vilka prövningar som erbjuds var. Så man måste leta på hemsidorna och kontakta alla kommuner, en efter en... och det har inte vi resurser till här på Fråga syv att göra.

    Som sagt, jättetråkig situation; och det är inte roligt att ge ett sådant svar som jag ger dig nu. :(

    Hoppas du hittar var du kan göra prövning som du vill göra.

    Bästa hälsningar

    Lycka till!

    ANNA

    • : Tack så mycket Anna för svaret, det var ju snabb svar
    • : Jag undrade också om man kan göra prövning i olika moderna språk och sedan söka med de betyg till univeritetet?