Ibrahem
    Hej!
    Jag vill besöka IB programmet nästa år. Jag vill jobba utomlands som en läkare, men man behöver alla naturvetenskapliga ämnen samt matte för att söka en läkareutbildning. Man kan bara välja två vetenskapliga ämnen när det gäller IB programmet. Måste man då läsa den sista efter programmet? Kan man även läsa den på engelska efter det?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    På IB kan man bli behörig till läkarprogrammet.

    Ang.läsa gymnasiala kurser på engelska på andra ställena IB, så kan det bli svårt att hitta.

    Studie- och yrkesvägledare