Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Hulda;

    Det första jag tänker på är Retakes... eller ngt. annat som IB-skolan kanske kan erbjuda... fråga vad din "gamla" IB skola kan göra för att hjälpa dig...

    Av folkhögskola och komvux rekommenderar jag i första hand FOLKHÖGSKOLA

    Allmän kurs PÅ EN FOLKHÖGSKOLA - kan vara den snabbaste vägen till högskolebehörigheten; på bara ett år kan man få ut Omdöme om grundläggande behörighet;
    på komvux kommer det ta längre tid - då du ska behöva läsa om hela gymnasiet, vilket tar 3 år på heltid.

    Studie- och yrkesvägledare