Meriam
    Hej, jo det är så att jag ska börja gymnasiet nästa höst och står emellan två val: natur vetenskap inrikting natur eller IB. Det ät bara så att jag är så förvirrad. När jag väljer IB, vad händer alla dessa år? Kommer jag att studera naturvetenskap i IB? Jag har tänkt att välja att gå i internationella engelska gymnasiet, detta kommer att leda till att jag får alla lektioner i engelska, hur skiljer sig då IB från denna gymnasium? Är det värt att börja i IB om jag vill studera vidare utomlands? Jag har frågar min studievägsledare i min skola, men han vet inte så mycket om IB programmet och jag tycker inte att det står så tydligt om denna program.
    Tack för svar.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Du får bäst uppfattning om du går på öppna hus både på NA och IB och även provgår, blir "elev för en dag" på båda programmen; då kan du både känna hur det är att gå på de utbildningar och kan prata med elever och med personal på båda utbildningar och jämföra själv, skaffa dig en egen åsikt och inte nöja dig med vad andra säger.;)