A
    Om man läser i ib programmet och läser alla ämnen i No, kan man plugga till läkare i Sverige då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, om man har tillräckligt höga betyg från IB eller om man får tillräckligt högt resultat på högskoleprovet och lyckas därför komma in på läkarprogrammet.
    Att man blir behörig är nödvändigt, men inte tillräckligt för att komma in på en högskoleutbildning i Sverige. Man måste även ha tillräckligt höga betyg eller tillräckligt högt resultat på högskoleprovet.

    Vänligen
    ANNA