A
    Vilka yrken kan man bli om man läser ib programmet? Kan man bli tex en läkare eller advokat i ett annat land genom ib utbildningen?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    hej A,

    IB-utbildningen är förberedande inför högre studier.
    Sedan, om man kommer in på läkarprogrammet kan man bli läkare; om man läser juridik, kan man bli advokat. Juridik är bättre att läsa i samma land där man sedan vill arbeta (därför att lagar är olika i olika länder).

    EXEMPEL PÅ YRKEN som man kan utbilda sig inom - bland annat efter IB-programmet

    För en lista på yrken som man kan utbilda sig till efter IB-programmet - se även gymnasieguiden.se/program/IB/yrken
    Varje rubrik/yrkesnamn där i listan är en klickbar länk, genom vilken man kommer till Yrkespresentationen.

    • A : Så jag kan tex gå på en läkarutbildning i London efter ib programmet?
    • Milla :

      Om du får godkända betyg - ja!