Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Valentina!

    När du skriver "går idrott och hälsa" - vilken utbildning menar du då?

    Om du menar en kurs Idrott och hälsa 1 som är obligatorisk på alla gymnasieprogram, så är det en kurs som alla gymnasieelever på de nationella programmen läser. 100 poäng = 100 undervisningstimmar och, som sagt, alla elever läser den kursen, för att den är obligatorisk. Du kan inte välja bort den kursen.

    Vem som får jobba som Personlig tränare är det arbetsgivaren som bestämmer. Du får gärna läsa på www.framtid.se - om yrke PT här >>

    Vänliga hälsningar

    L. :)

    Liselotte