Hej,
    Kursen idrott och hälsa 1 är obligatorisk på alla nationella svenska gymnasieprogram. Även på Korrespondensgymnasiet/distansgymnasiet >> läser man den kursen. Just exakt alla praktiska detaljer på hur det går till - är det bättre att fråga personal på just Korr, men så vitt jag vet så gör eleverna uppgifter hemma + visar upp vad de kan på de obligatoriska träffarna i Torsås, där skolan liggen; det finns ju ett antal obligatoriska träffar även om man läser på distans.
    ****
    Däremot på Komvux kan man inte ha betyg i Idrott och hälsa 1 in i sitt Examensbevis; det är ändring i reglerna från 1 jan 2017; innan dess kunde man ha den kursen i examensbevis från komvux, men kursen var på komvux inte obligatorisk.

    Betyg i idrott-och-hälsa 1 måste, alltså, ingå i examensbeviset från Gymnasiet och detta gäller både högskoleförberedande och yrkesprogrammen. F är också ett betyg. Man kan, alltså, få ut Examensbevis med F betyg i Idrott och hälsa 1, men man kan inte få ut exambevis från gymnasiet utan betyg i den kursen.

    Hoppas jag har svarat på din fråga nu! Återkom annars.

    ANNA