Ludmila SYV på FrågaSYV

    Hej Adam,

    det är endast om du hittar någon utbildning på högskolenivå, som kräver för Särskild behörighet just Idrott och hälsa 2 - då kommer det betyget att räknas in; annars - inte.

    Regeln är att U-kurser /utökade/ räknas in endast i 2 fall
    1. om de ger meritpoäng /och Idrottskurser ger inte meritpoäng>> om man läser mot Examensbevis för att det är endast eng7, moderna språk 3 och högre och högre kurser i matte som kan ge merit/

    eller

    2. om just den kursen krävs för Särskild behörighet.

    Vänligen

    L. :)