Emil
    Hej! Skall välja min inriktning och individuella val inför 2:an och planerar att gå juridik på ekonomiprogrammet. Planerar att välja golf i 2:an och engelska 7 i 3:an. Vad heter golfinriktningen jag behöver välja isåfall ( idrott specialisering?)

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Emil,

    det är bäst att du på din gymnasieskola (i första hand hos SYV-en) får info om vilka kurser som det på din skola är möjligt att välja läsa. För att vi här på Fråga SYV /centralt/ vet inte vilka valbara kurser just varje enskild gymnasieskola erbjuder.

    Allmänt gäller
    >>>Info om Idrottskurser som finns inom den svenska gymnasieskolan finns på Skolverkets hemsida.
    Idrott och hälsa 1 är en obligatorisk kurs som läses på alla nationella svenska gymnasieprogram.

    De övriga kurserna, förutom Idrott och hälsa 1 är inte obligatoriska, utan valbara.
    Men vilka av de valbara kurser som varje gymnasieskola erbjuder - är det en fråga som man måste få svar på just den aktuella gymnasieskolan.

    Bästa hälsningar
    L. :)

    Liselotte