Filip
    När jag är inne på Antagning.se under mina meriter för att kolla igenom mina betyg. Så står det i anvisningarna under gymnasiala meriter att ett U stör för utökade kurser. JAg har ett par sådana, men när jag kollar igenom mina betyg så står det inte U på En enda kurs?

    Därför blir jag jätteorolig och ett snabbt svar från er skulle hjälpa oehört mycket?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Sista komplettwringsdag till högskola är i år 20 juni. Det är vad som står på dina meriter på kvällen den 20 juni som är viktigt. Ännu är inte uppgifter kompletta, för att info fortsätter strömma in till antagning.se

    du har hela nästa vecka på dig... Om du är orolig, kontakta antagning.se redan på måndag den 13 juni och skulle du behöva komplettera, har du en hel vecka på dig.

    • : Kan förtydliga frågan. Jag har exempelvis tsm med min syv lagt ett U i marknadsföringskursen, men under mina meriter står det inget U. Ska de stå i vanliga fall? Eller är det meningen att det inte står några U alls.. Detta ha handlar alltså om antagning.se- mina meriter- gymnasiala meriter.
    • : Tack för snabbt svar förresten Mikael! Hoppas på ett lika snabbt svar nu också! ;)
    • Mikael : Ditt betyg i U kurs Marknadsföring gör ingen skillnad för det räknas inte in. Marknadsföring krävs inte för särskild behörighet och ger inte heller meritpoäng därför är det för antagning.se som om Du ej läste den kursen.