Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Emilia!

    I behörighet till Fastighetsmäklare ingår det bl a godkänt betyg i Matematik 3 och den kursen läses som obligatorisk på inriktningen "Ekonomi", den läses ej på inriktningen Juridik men om du kan läsa Matte 3 som programfördjupande eller som en kurs inom individuellt val, då går det bra att läsa inriktning "juridik".

    Om du tittar på programplan för Ekonomirpogrammet ser du att inriktningskurserna får läsas även som programfördjupande. Sedan är det så att man på alla program och inriktningar väljer 200 poäng kurser inom Individuellt val - och det är därför teoretiskt sett möjligt att läsa "båda inriktningar på Ekonomiprogrammet samtidigt", dvs läsa en av inriktningar + läsa alla de kurser som ingår i den andra inriktningen som programfördjupning och/eller inom Individ.val.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig! (Blåa ord i mitt svar är Klickbara länkar som leder vidare till mer info).

    Lycka till med ditt gymnasieval.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare