Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Simone!

    Du behöver absolut inte vara orolig!

    För det första, så blir Preliminär antagning i Skåne klar 15 april (se info på http://www.gymnasieguiden.se/informeras/naer-kommer-antagningsresultatet )

    och för det andra, så är det i slutändan ändå de betyg som du kommer att få i början av juni 2016, som avgör om du kommer in på ditt första alternativ i gymnasievalet.

    Det är resultat av det slutgiltiga antagningen som verkligen gäller. Därför behöver du absolut inte vara orolig!

    Bästa hälsningar & lycka till med ditt gymnasieval!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare