Viktoria
    Vad händer om man inte kommer in på någon av sina gymnasieval? Ifall det är för få sökare?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Viktoria,
    gymnasieantagningskanslierna försöker hitta möjlighet att erbjuda gymnasieplats till alla som söker till gymnasiet men då på Någon skola och på Något program (behöver inte vara exakt där man vill gå).
    För övrigt, är det frivilligt (ej obligatoriskt) att gå på gymnasiet; läs gärna info på fragasyv.se/info/vad-hander-om-man-inte-far-plats-pa-gymnasiet

    Om du fick besked att du sökte en utbildning som ej kommer att starta, uppmanas du att göra om ditt val (välja om); helst ska man göra det under Omvalsperioden som i många delar av Sverige pågår till och med 15 maj, men i t.ex GR, Göteborgs regionen pågår längre...