Hej Sara;

    yrken inom Interiör design hör i Sverige till så kallade Icke-reglerade yrken, dvs varje arbetsgivare får själv bestämma vilken utbildning som hen anser vara tillräcklig eller lämplig.
    Yrken som i Sverige är Reglerade - kan du se en lista på - på Framtid.se/yrke/reglerade-yrken.

    De yrken du kan jobba inom, kan, enligt MIN PERSONLIGA ÅSIKT, ex. vara - Inredningsdesigner >>; Butikskommunikatör >>; Rekvisitör-och-attributör >>.

    Om du vill få din utländska utbildning "värderad" (jämfört med svenska utbildningar) - måste du skicka ansökan om det - se info på www.uhr.se/bedomning-av-utlandsk-utbildning.