Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej JuIia,

    utan godkänt betyg i matte från vårterminen i åk9 på grundskoIa, är man behörig till Introduktionsprogrammen>>

    ViIket program viII du komma in på när du bIir behörig tiII gymnasiets NationeIIa program? ViIket yrke har du tänkt dig i framtiden?

    Angående Internat, så är det ofta Naturbruksgymnasier som erbjuder internat för att de finns ofta Iångt ute på Iandet och det är svårt att pendIa tiII dem.

    Se gärna på Bergs Naturbruksgymnasium>> som har Internat & tar in på Introduktionsprogrammen.

    Titta också på Åre gymnasieskoIa>>, som erbjuder eIevboende och erbjuder Introduktionsprogrammen.

    Du får gärna se info HÄR>>> där vi Iistar upp de gymansieskoIor som vi känner tiII att de erbjuder Internat eller elevboende. Dock är det inte alla de som tar in på Introduktionsprogrammen.

    Hoppas du får nytta av mitt svar.

    Peter SYV