Lina
    Hej! Jag är väldigt intresserad av jobb som gäller kvinnorättsfrågor, och jag vill ha ett jobb där jag arbetar i olika länder, i konfliktzoner, områden med extrem fattigdom, områden där kvinnor lever i risk för att bli bortgifta mot sin vilja et.c. Vet ni vad för typ av utbildning som skulle passa till detta? Jag bryr mig inte om vilket land utbildningen är i, utan vill mer bara ha en generell översikt när det gäller vad jag behöver kunna. Just nu läser jag en BA i psykologi och neurovetenskap på Cambridge University, så jag letar efter en mastersutbildning. Om ni dessutom har några tips på arbetsgivare så skulle det uppskattas! Tack på förhand

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Lina,

    kika gärna på >>yrke/utrikeskorrespondent om du i första hand vill arbeta med opinionsbildning; och även på

    >>yrke/fn-jobb och på >>yrke/diplomat

    Om du vill arbeta med "juridiska frågor" då är det >>yrke/internationell-rattsvetare som jag skulle tro passar bäst;

    men om du vill bistå med psykologisk hjälp till offer för våld, krig och konflikter, då kan du kanske jobba för www.psykologerutangranser.se ; kontakta gärna psykologer utan gränser>>> för mer info.

    Vänligen

    Julia SYV