• Anonym Kanin : Vissa saker kommer snabbare till vissa än andra. Du kan dra nytta av detta genom att fråga läraren vart du gjorde mindre bra ifrån dig. I slutändan har du ändå fått lära dig vilken metod som inte passade denna gång och kanske borde testa en ny. När man börjar tänka i sådana här banor, 'trial and error', så blir man snabbt bland dem som börjar ta till sig saker mycket enklare. Det gäller att ha uthållighet. De mest framgångsrika människorna har misslyckats flera gånger än de lyckats. Detta är sant för att de enklare lagt märke till det som funkar och det som ej funkar. Man blir ju direkt inte bra på något om man inte känner till sina svagheter inom det. Det kan kännas tråkigt nu, men tänker du efter så har du mer att vinna på detta. Du kan täcka till kunskapshålen som t.ex dina kompisar kunde ha råkat skrapa över gränsen med utan att ha täckt till dem.
    • Daniel : Tack Anonym för din kommentar. Jag håller med dig!
    • Anna : Hur mycket tid man lägger på att plugga står inte alltid i direkt proportion mot resultatet/betygen. vi alla är olika duktiga på olika saker. vissa har lätt för matte och andra - för musik eller för fysik eller för att måla tavlor eller för idrott och kan vinna OS och andra - kan inte ens få godkänt betyg i idrott, hur mycket de ens försöker! :( Det är inte rättvist. Men så är det. Om du gör ditt bästa, så tycker jag du bör vara nöjd, för att ingen kan göra mer än sitt bästa.
    • Liselotte : Vi på Fråga SYV är mycket glada om våra svar blir till hjälp! :) Du får gärna gilla oss på https://www.facebook.com/fragasyv.se/?fref=ts ;)
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Belle,
    mycket tråkigt att du har fått F i NP.
    Jag vet ju inget om dig... men tänker Kan det kanske vara så att du möjligen har någon form av dyskalkyli? Det är som dyslexi men med siffror... svrighet att hantera siffror. Man kan vara jättesmart, men kan samtidigt ha mycket svårt att hantera just siffror och/eller bokstäver. Det finns olika grader och former av dyskalkyli. Det är matteläraren eller specialläraren som kan göra tester på dig för att fastställa om du kanske har dyskalkyli.