Milla SYV på FrågaSYV

    Det beror på... Om du har ett slutbetyg som överskrift på ditt dokument eller om du har ett samlat betygsdokument för att det är olika regler för olika typer av utbildningsdokument ...

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Det är samlat betygsdokument!
    • Milla : Samlat betygsdokument ger inte grundläggande behörighet till högskola utan du behöver träffa SYV på komvux för att gå igenom dina betyg och komma fram till om du kan innan årsskifte få ut ett Slutbetyg. Om inte, behöver du kanske i princip läsa om hela gymnasieutbildning då många gamla kurser inte kan tas in i examensbevis ...