Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Daj!

    Tråkigt att du fick F i matte!

    Det finns olika lösningar:

    - vill du gå om åk9? Du kan önska det men det är rektor som fattar beslut om du får gå om ett år i grundskolan.

    Hur ser din gymnasieansökan ut? Vilka alternativ har du i din gymnasieansökan nu? tyvärr så är du inte behörig till någon Nationellt program. men i stället är du behörig till Introduktionsprogrammen.

    För att kunna svara på din fråga behöver vi mer information. Vi behöver veta vilket program på gymnasiet du egentligen vill gå och vilken kommun du är folkbokförd i. Vilket yrke är du intresserad av, vad vill du jobba med i framtiden? Kika på olika yrken på www.framtid.se

    Svara på frågorna som jag stället i detta svar nu och vi återkommer med mer information. Vi vill hjälpa dig men för det behöver vi veta mer.

    L.

    Liselotte