Hej Nils!
    Tråkigt att det inte fungerar på skolan för dig. Vad vill du byta till? Vad vill du jobba med efter gymnasiet?
    Om du vet vad du vill byta till, tar du kontakt med rektor på det programmet som du vill byta till och frågar om de har lediga platser.
    Finns det någon annan utbildning på samma skola som du är intresserad av?
    Eller vill du byta skola också?
    Har du pratat med SYV på din skola?
    Vad säger dina föräldrar?
    Varför fungerar inte det på skolan (vad är problemet)? Är det för svårt eller för tråkigt eller bara känns fel, helt enkelt?
    Gör test på http://www.gymnasieguiden.se/testet
    Du får hemskt gärna återkomma - så ska vi försöka hjälpa dig.
    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA