Hej,
    se i Programplanen för EE vilka kurser som ligger i inriktningen Elteknik - det är de kurser som är inriktningskurser som blivande elektriker läser, och som skiljer sig från kurser på andra inriktningar på EE.
    Det är alltså följande kurser du behöver läsa och få godkända betyg i:

    Fråga på komvux i den kommunen där du är folkbokförd, om de kan erbjuda dig plats på de kurserna.
    Även AF, arbetsförmedlingen, kan i vissa fall köpa utbildning till elektriker; och även företagen - om de anställer och utbildar sen, på arbetstid (vilket är svårt att få... men ibland händer det).