Hej Erica!
    En "gammal" kurs matematik A motsvarar den nya kursen Matematik 1.
    Om du har godkänt betyg i Matematik A, är du behörig att läsa matematik 2 på Komvux.
    Matematik 2b är medelsvår kurs och matematik 2c är avancerad kurs.
    Du är behörig att söka både Matte 2b och 2c på komvux.

    Om du vill repetera matte kan vi rekommendera en bra sida www.matteboken.se

    där alla mattekurser är upplagda för repetition och/eller självstudier.

    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA
    • Liselotte : Jag vill också pusha för www.matteboken.se som är en jättebra sida! På www.mattecentrum.se kan man se om det finns en Räknestuga i den staden man bor. Det är gratis att få hjälp i Räknestugorna. De som är duktiga på matte och vill göra volontärsarbete, kan anmäla sig att hjälpa till i en räknestuga.