Samir
    Hej

    Det är så att min familj kommer flytta till london och därför kommer jag också göra det. Eller allt är bara preliminärt men just nu pluggar jag upp mina ämnen som jag har F i på komvux. Dvs jag har fortfarande Studiebevis från gymnasiet (Natur Natur)

    Jag undrar ifall jag fortfarande kan plugga upp ämnen där borta eller måste jag plugga mina ämnen här och sedan söka universitet där borta?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hur dina rättigheter och möjligheter till studier i London ser ut, har vi ingen möjlighet att uttala oss om. Jag är ganska säker på att det varierar beroende på vilket land du är medborgare i samt vilken typ av uppehållstillstånd du har i London.

    Om din komvux kan erbjuda dig läsa på distans, kan du befinna dig vart som helst , t.ex i London och läsa mot din komvux i Sverige, men då måste du fortsätta vara folkbokförd i samma kommun i Sverige.

    Be ambassaden om hjälp i att få fram info om dina rättigheter och möjligheter till studier i London; när du får fram de. Info, kan du jämföra dina olika alternativ och fatta beslut om vad du vill göra.

    Studie- och yrkesvägledare