Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sotica,

    det finns några Pågående yrkeshögskoleutbildningar till studiehandledare och de flesta av dem - på distans. Om det blir fortsatta starter på dem - får vi veta i januari, efter beslutet från Myndighet för yrkeshögskolan.

    Lärarassistent
    De yrkeshögskoleutb.till lärarassistent som vi redan nu vet kommer att ha framtida starter är tre stycken och är på distans - se listan här: yhguiden.se/resultat?Education.text=lärarassistent

    Om skolyrken, bl.a Studiehandledare & Lärarassistent - var god se skolyrkenframtid.se (kika kanske i första hand på kategorin PEDAGOGISKT ARBETE).

    Studie- och yrkesvägledare