Simon

    Hej, jag står nu som förstar reserv på mitt gymnasie val och undrar ifall det brukar vara nån som hoppar av skolan (det finns 64 platser) och jag har samma poäng som den sist antagna personen som kom in. Jag blev antagen till mitt andraval vilket jag värkligen ångrar att jag satte så högt så jag hoppas bara värkligen att jag kan komma in i mitt första val vilket jag somsagt ligger som första reserv på. Så min fråga är då, brukar det röra sig lite o klassen vilket kan göra rum åt mig?

    tack i förhand.

    Simon

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Simon,
    från Reserv blir man kallad om någon av de antagna tackar Nej till sin plats eller om någon ej kommer in på uppropet /första skoldagen/ och inte meddelar förhinder.. dvs uteblir utan att man vet varför...

    Som Reserv nr.1 har du mycket goda chanser att komma in.

    Skulle du bli kallad från Reserv på det alternativet som du inte längre är intresserad av, tacka i så fall Nej till det erbjudande så fort du kan - då år frågan till nästa person som står i Reserv på det alternativet.

    Vi håller tummarna för dig!

    Lycka till!
    Vänligen
    Julia syv