Hej Gustav,

    jag hittade över 2300 olika program i ledarskap på svenska universitet och högskolor. Här>> kan du själv kika på dem. Är det viktigt för dig att det är just Universitet och inte en högskola?
    Söker du program på Grundnivå eller på fortsättningsnivå som t.ex masterprogrammet?

    Magisterprogrammet är kortast, 1 år (= 60 högskolepoäng), men för att komma in på magister /eller masterprogrammet/ måste man sedan innan ha klarat av 3-årig högskoleutbildning på heltid. Så, sammanlagt blir det ändå minst 4 år på högskolan/universitetet.

    Kika gärna också på vad som finns inom yrkeshögskola - här >> kan du se de yrkeshögskoleutbilnidngar som leder till yrket Projektledare. Läs också gärna på www.framtid.se om yrket Projektledare>>

    • : Tack för svaret .
    • : Jag intreserad sv bara universitet program
    • Anna : Kan du tänka dig läsa på en Högskola eller endast på ett universitet? Hur som helst så finns alla högskoleutbildningar /högskole- och universitetsutbilningar/ på www.studera.nu och utbildningsutbud kommer att uppdateras till 15 september när ansökningsperiod till högskoleutbildningar börjar.
    • Anna : Det är svårt att hitta ett program på ett universitet som är kortare än 3 år. Det finns Byggledarprogrammet, som är på 2 år. Vissa Teologiska program kan också vara kortare. Frågan är - inom vilket Kunskapsområde du vill läsa "ledarskap"?
    • : diplomatiska Affairs eller business eller lederskap som behövs i arbetsmarknaden
    • Anna : Jag har ett förslag: boka tid med Studie- och yrkesvägledare på komvux i din hemkommun. Då kan ni tillsammans leta bland högskoleutbildningar och diskutera olika utbildningsalternativ för dig. På egen hand kan du söka på www.studera.nu som är högskolornas gemensam hemsida. Alla utbildningar som finns på högskolor/universitet i Sverige bör även "dyka upp" på www.antagning.se - där man gör ansökan. Utbildningsutbud kan förändras ibland. Näsa anöskningsperiod börjar 15 sept. och det är först då man kan se allt som blir sökbart (utbildningsstart vårterminen). Just nu kan man endast söka RESTPLATSER. På utbildningar som du är intresserad av brukar det inte finnas tomma platser/restplatser.
    • : tack för svaret
    • Anna : Vi på Fråga SYV är mycket glada om våra svar blir till hjälp! :) Du får gärna gilla oss på https://www.facebook.com/fragasyv.se/?fref=ts ;)
    Läs alla kommentarer