Anton
    Hej! Jag ska bli advokat. Hur mycket är lönen på en nyexaminerad och en med 4 års erfarenhet?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Anton!
    Löner för advokat har ganska stor spridning, t.ex. finns det exempel på att man med 13 års erfarenhet har lön på 29.500 kr och i andra fall - har man över 50 000 kr med 9 års erfarenhet.
    Jag tycker man kan förvänta sig i dagen läge att få 27 000kr i ingångslön och efter 4 år bör man kunna få minst 30 000 kr.
    Men, som sagt - ganska stor spridning. Hör också med Advokatsamfundet https://www.advokatsamfundet.se/Kontakta-Advokatsamfundet/

    Hälsningar
    Mikael SYV