Elias
    Jag vet inte vilken utav dem här programmen jag ska välja. Jag vet att Natur har obligatorisk biologi och moderna språk medans teknikprogrammet har teknik. Det som sätter käppar i hjulet är moderna språk i natur som jag inte är så bra på. I teknikprogrammet så är det att på den skolan jag ska börja på så har dem lagt till 3 extra so-kurser i programfördjupningen. Kruxet leder egentligen till att jag inte är så bra på moderna språk och därför är jag osäker på natur och i teknik så är det dem 3 extrakurserna.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elias;
    det där "3 extra-kurserna" kanske inte alla blir av... det är ju inte obligatoriska på Teknikprogrammet kurser. Situationen kan förändras. Vilka lärare skolan har tillgång till ändras; en lärare kan t.ex bli föräldraledig och ingen vikarie som kan undervisa i samma kurser kanske går att hitta. Det är ju lärarbrist. Tyvärr.

    Jag röstar därför för TE, teknikprogrammet. Detta för att Moderna språk, en kurs, går ej att "undgå" om man går på NA, därför att det är en Obligatorisk kurs.