Hej Aida,
    gör ditt bästa i varje kurs du läser. Försök skaffa dig så bra kunskaper som möjligt; och då kommer höga betyg att "följa" efter...
    Läkarprogrammet är ett mycket populärt program i Sverige. Alla A-betyg i alla kurer på gymnasiet räcker oftast inte. Utan man måste även, ovanpå alla A-betyg, även ha några Meritpoöng, dvs betyg i Engelska 7, Moderna språk 3 och 4 eller i Matematik 5 och Matematik Specialisering.
    Som behörig sökande kan man kanske komma in via Högskoleprovet eller via AU, alternativt urval... som ibland finns det möjlighet att söka i. Inget av detta befriar från skyldighet att bli BEHÖRIG till läkarprogrammet, dvs få examensbevis och godkända betyg i svenska 2,3 och i engelska 6 samt i fyisik 2, kemi2, biologi 2 och matematik 4.
    Du kan inte göra mer än ditt bästa i varje kurs du läser.
    Lycka till med dina studier!
    ANNA