Hej Adan,
    Byggnadsarbetare är ett samlingsnamn för många olika yrken inom bygg.
    Utan någon speciell utbildning kanske är det möjligt att få jobb som Grovarbetare (större chans att få jobb utan utbildning är på små byggfirmor eller genom praktik via Arbetsförmedlingen).

    De flesta "byggnadsarbetaryrken" kräver yrkesutbildning som för vuxna kan erbjudas inom Komvux eller via Arbetsförmedlingen.
    Några exempel på bygg-yrken:
    Plattsättare
    Målare
    Murare
    Byggnadssnickare
    Golvläggare