Isabelle
    Hej,

    Jag har gått ett år på Civilingenjör i Datorsäkerhets programmet på en högskola. Nu känner jag att jag vill ta ett studieuppehåll.

    Under mitt studieuppehåll från HT 2018 till VT 2019 vill jag läsa enstaka kurser på ett annat universitet.

    Kan jag söka via antagning.se enstaka kurser och samtidigt ha kvar min plats på mitt program?

    Med vänliga hälsningar,

    Isabelle

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Isabelle,

    inom ett högskoleprogram har man plats-garanti på framtida kurser som ingår i programmet, såvida man ej har hoppat av programmet. Ang. studieuppehåll - så måste du begära studieupphåll med "bibehållen studieplats" och om du får det beviljat får du svar från ditt lärosäte.

    Antagning.se kan ta in dig på nya utbildningar (kurser och program) upp till max 150% av heltid, dvs på 45 hp, högskolepoäng per termin.
    Är du osäker på vad som gäller, prata med studievägledare på den institutioner där du läser nu. Du kan också vända dig direkt till Antagning.se. De svarar i telefon kl.9-16 på vardagar; tel.nr 0771-550720.

    Vänliga sommarhälsningar

    ANNA