SYV-besökare
    Hej,
    jag har kontakt med eleven som vill läsa på yrkeshögskola för hen har hört om att det är då lättast att få jobb; stämmer det?
    Och en annan fråga - behörighet till yrkeshögskola?
    och så tredje fråga - vilka yh som finns i Borås eller på distans?
    Mvh & tacksam för ett snabbt svar!
    Ida

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ida,
    sida www.yhguiden.se - berättar ”allt” om yrkeshögskola; bl a om >>Behörighet till yrkeshögskola -
     www.yhguiden.se presenterar alla yrkeshögskoleutbildningar, men vi vet idag ännu inte vilka ALLA yh som kommer att starta hösten 2018;

    beslut från Myndigheten för yrkeshögskola kommer i slutet av januari och det är först då som man vet vilka yh som har beviljats och sedan är det inte säkert att anordnare ska starta yh-utbildningar, trots att de har beviljats.
    YH-guiden.se kommer snarast möjligt Publicera alla de nya yh på www.yhguiden.se
    Redan nu kan man se många yh som redan sedan innan är beviljade
    https://www.yhguiden.se/utbildning/boras-yrkeshogskola/medicinsk-sekreterare/ ...- Medicinsk sekreterare i Borås;
    och
    >>yh på distans med start hösten 2018 och/eller senare - ca 60 st. som redan idag (i mitten av januari 2018) är beviljade att starta.

    Studie- och yrkesvägledare

    ang. möjlighet att få jobb efter en yrkeshögskoleutb., var god kika på https://www.yhguiden.se/reportage/nio-av-tio-ar-nojda